Anmeldelse: Mindful hækling


Helt personligt, så syntes jeg, at mindfulness er et udtryk, som er blevet misbrugt i høj grad af alle mulige og umulige aktører. Begrebet mindfulness er blevet så udvandet, at mange har glemt, hvad det egentlig handlede om og det er synd.

Denne hæklebog kunne godt fungere uden udtrykket mindful, så jeg syntes det er synd, at forfatteren har valgt denne titel. Jeg har ikke fundet mange bøger, som kombinere kreativitet og psykologi/spiritualitet og dem som jeg har fundet, er kommet meget let over psykologien/spiritualiteten og har fokuseret mere på at lave en klassisk krea-bog med opskrifter. Jeg ville gerne se en tilgængelig bog, hvor man kan læse om
flow / æstetiske læreprocessor / psykologi / terapi med kreativt arbejde... Hvis du kender sådan en titel, så skriv lige til mig!

Men tilbage til Mindful hækling. Kigger jeg på bogen som en krea-bog, så er det en rigtig fin bog. Jeg syntes bogen er indbydende og der er mange forskellige lapper i bogen. Bogen er lys, men forfatteren har hæklet lapperne i mange forskellige farver, så den er ikke fersk på nogen måde - og det kan jeg godt lide!

Hver opskrift har både en grafisk opstilling og en skriftlig forklaring, så man har begge dele at støtte sig til. Bogen har fokus på at vise en masse forskellige lapper, men der er også få projekter som tæpper, tasker, covers og en hue.
Det er egentlig rigtig fint, at der ikke er brugt en masse krudt på at finde på en masse ting man kan lave, for mange af projekterne kan hækles med forskellige lapper

Jeg fandt bogen i Netto til 59 kr, så hvis du gerne vil eje bogen, skal du være heldig, for den er udsolgt fra forlaget. Du kan selvfølgelig finde den på biblioteket...
Jeg tror dog ikke, at du kan hækle dig ud af stress med denne bog, men som krea-bog vil jeg gerne anbefale den

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag