Jubelhønen


Mine forældre har sammen med en flok venner oprettet en "loge". Det er lidt en joke, for flere af medlemmerne af logen, er blevet kontaktet af almindelige loger - Odd Fellow og Frimurerne - og har takket nej. En klassiske loge med hemmelige digte og udklædning var ikke lige dem...

Derfor gik de sammen i deres egen loge, hvor de har generalforsamling og alt hvad der hører til - og så lidt mere...

De har nemlig også "Årets kvejekok" og i år får de også "Årets jubelhøne"
Jeg ved ikke, hvordan man vinder priserne, men jeg fik alligevel opgaven at lave en jubelhøne af min mor...

Hun havde ikke mange krav. Kvejekokken er åbenbart en meget lidt pæn keramik hane, så jubelhønen skulle heller ikke være pæn - faktisk så grim som muligt...
Den skulle være ret stor (den blev ca. 40 cm høj) og tung.

Jeg har fyldt den med afklip (det er noget tungere end pudefyld) med undtagelse af spidserne, som jeg har pudefyld i for at de skulle stå skarpt. Lidt har jeg dog gjort ud af den.


I starten ville jeg have broderet skriften på maskine, men det gik jeg fra og broderede det i hånden i stedet - Det blev ret vellykket.

Kaya har syet det meste af den side med Log Cabin - hun syntes det var sjovt (Mor er stolt!).
Julia har ikke knækket symaskine-koden endnu, så hun nøjes med at klippe næbbet, men kan da prale til Bedstemor med, at hun også deltog.

Som altid, når man får lidt for meget tid til at lave noget, så blev den færdig i sidste øjeblik - 2 dage før jeg skulle aflevere den, så den blev ret sen fredag aften.
Specielt fordi der til jubelhønen også er et (gyseligt) viskestykke med en broderet høne (købt på mine forældres ferie), hvor årets vinderes navne og årstal skule broderes på - og som jeg sagde til Erik, så kunne de godt have heddet Pia og Bo i stedet for at have lange navne begge to... Jeg brodere ikke for dem igen... Med mindre mine forældre vinder, for de har korte navne...

Generelt laver jeg ikke bestillinger. Jeg kan mærke, at det tager al glæden ud af mit kreative virke og derfor gør jeg det ikke... Jeg bruger det kreative som en måde at komme ned i gear og bestillinger har en tendens til at blive en stor sky som hænger over mig og giver mig dårlig samvittighed. Derfor...

Nu vil jeg vende tilbage til min Felicity - god krea-lyst til dig

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag