Flagremusekjolen Felicity

For snart 3½ år siden strikkede jeg en kjole til mig selv, som jeg kaldte Montana. Tanken var den gang, at lave en række modeller med navne efter amerikanske stater (jeg kan ikke huske hvorfor), men det blev aldrig til noget...

Kjolen har jeg dog brugt rigtig meget, og jeg har flere gange tænkt på, at jeg gerne ville have flere kjoler af den type. Jeg er dog ikke ret god til at strikke mange af den samme slags, når det er til mig selv - det går bedre i babystørrelse... hvorfor mon?

Jeg har nu fået ideen til en ny model, som har den samme "bund" som Montana, men har flagremuse ærmer og er i et lækkert uld/silke garn fra Hjertegarn.


Jeg ville gerne finde et garn, som havde et farvespil, der gjorde at kjolen fik et harmonisk udtryk uden at være kedelig.

Jeg har været meget glad for Camaroses Lama Tweed, men jeg ville gerne have et tyndere og lettere garn, så jeg brugte en del tid på at finde det helt rigtige garn.

Det var faktisk en tilfældighed der gjorde, at jeg gik ind hos Garnshoppen i Herning. Jeg boede tilbage i 00'erne i Herning og kendte godt butikken, men jeg havde ikke de store forventninger - jeg strikkede ikke ret meget dengang.
Men da jeg kom ind, spottede jeg hurtigt bagerst i butikken det her garn og efter et par forskellige overvejelser omkring, hvad der ville klæde mig, endte jeg med at rydde hylden for denne flotte grønne.

Jeg slog op til kjolen, så snart jeg kunne - og ja, jeg havde egentlig gang i en sweater til manden, men den må vente, for jeg er ret optaget af det her ego-projekt... ups... manden er ikke glad...
Jeg glæder mig til at vise jeg flere billeder og krydser fingre for, at den lever op til mine drømme og forestillinger...

 - Mette Marie

Kommentarer

Populære opslag