Brød og ballade...





Kvinde kend din ovn... SĂ¥dan mĂ¥ jeg sige til mig selv, nĂ¥r jeg prøver en ny opskrift (de der Sher Ping Pancakes blev forresten rigtig gode). 
I dag stĂ¥r den pĂ¥ brød, for pigerne og Nico vil have noget andet end boller, og for at være ærlig, sĂ¥ havde jeg tænkt det samme. 
Derfor fandt jeg Amos bagebog 3 frem - en af mine favoritter, og kiggede efter hvad den kunne byde pĂ¥. 
 
Jeg fandt deres valnøddebrød med ahornsirup. Jeg har dog hverken valnødder eller ahornsirup, sĂ¥ jeg har lavet pistacienøddebrød med skovhonning, for det er det jeg havde og jeg er anarkist nĂ¥r det kommer til opskrifter og ingredienser... Jeg har styrtet byen rundt efter eksotiske krydderier og underligt mel, fordi en opskrift krævede det, og de dage er ovre. 
 
NĂ¥r, men tilbage til ovnen... Min ovn er lidt underlig. Den varmer meget hĂ¥rdt og derfor er jeg nød til at bage alting til ved en lavere varme end de fleste opskrifter skriver.

Jo... man bliver klog af skade... eller brændt brød... 
 
 Der er altsĂ¥ ikke fordi jeg har lagt strikkepindene pĂ¥ hylden, at mange af mine indlæg handler om mad, slet ikke. Mange af mine projekter er bare sĂ¥dan næsten færdige og jeg er en skovl, for jeg kan ikke tage mig sammen til at gøre dem færdige... jeg vil ikke starte pĂ¥ at remse ufærdige projekter om, for det er lidt for pinligt... men en af dem vil jeg lige nævne... som jeg tidligere har fortalt, sĂ¥ har jeg lĂ¥nt nogen blade pĂ¥ biblioteket... i det ene har jeg kopieret opskriften og strikket en kjole til Kaya (det er den pĂ¥ billedet, bare i andre farver og med et kortere ærme, for den der længde er nederen...) 
Det er en rigtig nem opskrift og jeg gik derfor i gang med en kjole til Julia... af noget jeg havde liggende og resterne fra Kayas... men... i gĂ¥r kiggede jeg pĂ¥ den og besluttede, at jeg havde blandet for mange farver sammen. Derfor pillede jeg den op... Ja ja jeg ved det, flere dages arbejde annulleret pĂ¥ fĂ¥ minutter... men hellere det, end lave noget jeg ikke er tilfreds med... Det tøj jeg laver til pigerne skal være mindst ligesĂ¥ fint som det jeg sælger og det jeg selv gĂ¥r i... sĂ¥ om igen... Jeg skal nok lægge billeder op, nĂ¥r der er noget færdigt...

Kommentarer

Populære opslag